Pozycjonować stronę, czy reklamować się w Google Adwords? Pytanie, które dosyć często słyszymy od naszych klientów. Na pierwszy rzut oka, wydaje się ono dosyć skomplikowane i trudne w odpowiedzi. Co jest zatem lepsze dla firmy i jej strony internetowej? Reklamy Adwords, czy pozycjonowanie stron?

Odpowiedź padnie już teraz, a więc na samym początku – dalej przejdziemy do uzasadnienia. Otóż szanowni klienci – warto, a nawet należy postawić na jedno i drugie! Warto, to robić jednocześnie… dlaczego? Przyczyn jest co najmniej kilka.

Reklama w Adwords przynosi efekty od razu! – Tak, ale o tym wie już każdy przedsiębiorca. Ustawiamy kampanię w Adwords, określamy stawki – nasze reklamy są wyświetlane i w końcu zaczynamy sprzedawać. W konsekwencji czego oczywiście zarabiać pieniądze. Czy na pewno?

Nie zawsze tak będzie… W niektórych branżach z dużą konkurencją Adwords będzie dla większości po prostu nie opłacalne. Nawet pierwsza pozycja z największą liczbą kliknięć może nie przynieść nam klientów. Biorąc pod uwagę, że koszt za jedno kliknięcie dla takiej frazy może wynosić nawet 15-25 złotych – dodatkowo łatwo możemy wyczerpać nasz cały budżet marketingowy.

Czy to znaczy, że Adwords jest zły? Nic bardziej mylnego! Reklamy w Google Adwords, to świetne narzędzie! W rękach doświadczonego fachowca potrafi szybko i stosunkowo tanio wygenerować dla firmy zyski. Haczyk, to prawidłowa optymalizacja kampanii i mimo wszystko budżet reklamowy… Nie musi być duży, ale nie oczekujmy cudów przy reklamie za 200zł. W znacznej części branż nie zbierzemy za tą kwotę nawet danych potrzebnych do analizy i optymalizacji kampanii.

Nie znaczy, to jednak że za 200 zł nie można się skutecznie reklamować w Google! Można i również mamy takich klientów! Dobrze poprowadzona kampania, której koszt na początku wynosił np. 1000 zł miesięcznie po optymalizacji za kwotę dwóch setek generuje jeszcze większą ilość kliknięć! Nie możliwe? A jednak! Z Adwords jest tak, że na początku lepiej wydać więcej i stopniowo zmniejszać tą kwotę poprzez optymalizację kampanii. Chciwość i odwrotne działanie często nie przełożą się na pożądane efekty.

Pozycjonowanie stron jednak (nie) jako alternatywa

Tak więc Adwords kosztuje swoje i nie ukrywajmy tego faktu. Zanim jednak nasz dobry pozycjoner stron internetowych upora się z naszymi pozycjami i wygeneruje jakikolwiek ruch na naszej stronie musimy przecież zarabiać pieniądze. Adwords będzie zatem idealny! Przynajmniej do czasu kiedy nasza nowa strona internetowa wpadnie do pierwszej dziesiątki wyszukiwań, ale i tu mogą czekać na nas pułapki.

Adwords czy pozycjonowanie stronNawet pierwsza pozycja dla danego hasła może nie generować ruchu o jakim marzymy! A jeśli nawet go generuje, może to być ruch przelotowy, który i tak nie wygeneruje nam konwersji. Znowu z pomocą przyjdzie nam jednak Adwords, dzięki któremu przetestujemy, które frazy działają na naszych klientów! Sprawdzimy z których z nich jest najwięcej dobrego ruchu, który przekłada się bezpośrednio na grubość naszego portfela.

Jak widać reklamy w Google Adwords, to sporo plusów. Po co więc pozycjonować stronę? I po co jak napisaliśmy robić to równocześnie? A no po to, aby we wspaniałych wynikach wyszukiwania zamiast jednej pozycji zajmować dwie.

Bierz zawsze pod uwagę, że lepiej mieć więcej niż mniej. Jeśli już jakaś fraza działa i przekłada się na sprzedaż – dwa miejsca w wynikach mogą ją jeszcze bardziej zwiększyć. Pamiętaj, że nie wszyscy korzystają z Adwordsów. Przy włączonym Adblocku te reklamy już nie wyświetlą się Twoim klientom. Myślałeś o tym, czy Twoja grupa docelowa go używa? Jeśli to młodzi ludzie obeznani w komputerach – zapewne tak! Są też ludzie, którzy reklamy tekstowe zwyczajnie pomijają (jak ja). Mam nabyty odruch, aby przewijać płatne wyniki najszybciej jak mogę, mimo wiedzy na temat sztucznie ułożonych przez specjalistów SEO wyników naturalnych ;).

Adwords czy pozycjonowanie?

Widać więc, że są dwie strony tego medalu. Jak napisane zostało na początku – Adwords, obok pozycjonowania to dobra metoda. Która jest lepsza? Niestety… żadna z nich nie jest dobra, dla ludzi którzy dzięki nim nie zarabiają, a jednocześnie obydwie są świetne dla wszystkich tych, którzy osiągnęli sukces z wykorzystaniem dowolnej z nich.

A przy okazji… czy pozycjonowanie się jeszcze opłaca? Skoro wszyscy to robią? Oczywiście, że tak! Sztuką pozycjonowania nie jest pozycjonowanie strony do TOP3, a znalezienie takich fraz i słów kluczowych które nawet z ósmego miejsca będą generowały zapytania klientów. W branży SEO jest jeszcze wiele do zrobienia, tak jak wiele jest miejsca w wyszukiwarkach dla nowych firm.

artg

 

Potrzebujesz Adwordsów i pozycjonowania?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *