To ile trwa budowa i tworzenie stron firmowych w dużej mierze zależy od specyfikacji projektu, który dostarcza klient. Bez tego ciężko oszacować czas potrzebny na tworzenie strony internetowej. Można jednak dzięki doświadczeniu – dosyć ogólnikowo przypasować dzieło do pewnych ram czasowych.

Bardzo wiele zależy od samego klienta. Jeśli wszystkie niezbędne do budowy strony materiały takie jak teksty i zdjęcia są skompletowane – można powiedzieć, że wszystko pójdzie gładko i sprawnie. Część klientów jednak rozciąga proces dostarczania materiałów w czasie, wobec czego cały projekt dostaje niechcianego poślizgu. Treści na stronę zostają też często zlecone do przygotowania agencji lub copywriterowi tym samym w dużym stopniu jesteśmy od nich uzależnieni.

Tworzenie stron internetowych, takich które są w stanie pozyskiwać klientów jest czasochłonnym zadaniem.

Tworzenie stron internetowych, to proces rozciągnięty w czasie. Nie da się stworzyć dobrej i funkcjonalnej strony w 24 godziny. fot. pixabay.com CC0 | StartupStockPhotos

Tworzenie stron typu wizytówka

Tworzenie stron typu wizytówka, zawierających się na kilku podstronach mających za zadanie przedstawić firmę i ofertę klientowi nie będzie trwać z reguły dłużej niż tydzień. Pamiętaj, że każda nawet najprostsza strona internetowa wymaga odpowiedniego zakodowania i wykonania testów zgodności z różnymi przeglądarkami. Z tego też powodu radzimy unikać ofert projektowania stron za 200-500 zł. W tych pieniądzach nie da się zrobić strony porządnie, a dodatkowo naraża nas ona na dodatkowe koszty. Dlaczego?

Jeśli strona www ma być skuteczna – musi być postawiona zgodnie ze sztuką i pewnymi standardami. Tanie strony internetowe wymuszają pewien kompromis. Projektant siłą rzeczy musi zrezygnować z pewnych rozwiązań, a część z nich „mocno ograniczyć”. Z tego powodu strona nie będzie spełniała swoich zadań, a jej optymalizacja i pozycjonowanie może okazać się nieefektywne. Tworzenie stron internetowych typu wizytówka, powinno więc zamknąć się w około tygodniu pracy programisty.

Tworzenie stron internetowych

Tworzenie stron internetowych – tych bardziej zaawansowanych jest niemożliwe do oszacowania bez dokładnego briefu otrzymanego od klienta. Stworzenie takiej strony może trwać zarówno tydzień jak i całe miesiące, a na długość procesu budowy strony może wpłynąć z pozoru mało istotny element. Wszystko bowiem zależy od dodatkowych funkcjonalności, których klient potrzebuje na stronie.

Zaawansowane formularze kontaktowe, ankiety, integracje z social mediami, czy kalkulatory wycen. Każdy z elementów musi ze sobą współgrać i razem tworzyć logiczną całość. Tego typu strona, będzie dokładnie tym czego oczekiwał klient. Witryna będzie bardzo skuteczna i funkcjonalna. Zaawansowane projekty stron będą też odpowiednio więcej kosztować i na pewno nie możemy szukać ich wykonawców w worku pt. „tanie strony internetowe”. Nie! Jeśli szukasz skutecznych rozwiązań – unikaj tego typu ofert.

Tworzenie sklepów internetowych

Tworzenie sklepów internetowych, podobnie jak w przypadku zaawansowanych projektów witryn www może trwać przez kilka miesięcy. Tu bardzo istotna jest funkcjonalność i przejrzystość sklepu. Prostota jego obsługi i optymalizacja zbędnych rozpraszaczy. Klient, który chce już zapłacić za towar – nie może opuścić naszego sklepu.
Wyobraź sobie sytuację w której Twój klient dodał towar do koszyka i właśnie wybiera metodę płatności, a nad nią wyskakuje baner z reklamą innego sklepu z tym samym produktem jednak w dużo niższej cenie… Klient w 99 na 100 przypadków porzuci koszyk.
To oczywiście skrajny przypadek, jednak takich pułapek jest sporo. Zaprojektowanie sklepu internetowego tak, aby był jak najbardziej skuteczny to zadanie dla specjalistów od UI i UX. Z jednej strony interfejs sklepu musi być prosty i funkcjonalny, z drugiej prowadzić kupującego ścieżką, którą wcześniej sobie zaplanowaliśmy tak, aby wartość koszyka była możliwie najwyższa.

Jak widać tworzenie sklepów internetowych, to nie bułka z masłem. Swoje musi trwać i ciężko ten czas oszacować. Średnio, możemy przyjąć, że sklepy realizujemy w czasie od 1 do 3 miesięcy w zależności od specyfikacji i wielkości.

Czas, to pieniądz

Dobrze wykonane projekty stron i sklepów muszą być rozłożone w czasie. Nie da się postawić dobrej strony w 24 godziny, tak jak nie da się zrobić funkcjonalnego sklepu w tydzień. Do tego dochodzą poprawki wymagane przez klientów, a czas to pieniądz. Jeśli chcesz więc zlecić stworzenie strony lub sklepu – staraj się dobrze przeanalizować oferty i raczej unikaj promocji 24h. Nawet strona powstała w oparciu o gotowe szablony stron internetowych potrzebuje odpowiedniej ilości czasu na wdrożenie i konfigurację.

Podsumowując:

  • Dobrej strony typu wizytówka nie da się zrobić w 24 godziny bez wymuszania ograniczeń.
  • Zaawansowane strony internetowe, to większy koszt i dłuższy nakład pracy.
  • Sklepy internetowe muszą mieć przemyślany interfejs i nie posiadać zbędnych „przeszkadzajek” rozpraszających klienta.
  • Czas, to pieniądz – dobra strona internetowa, która będzie tworzona przez tydzień nie będzie tania.
  • Z ostatniego też powodu tania strona nie będzie dobra.

[oferta]

[fb]

4 odpowiedzi na „Ile trwa tworzenie stron firmowych?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *