Landing Page (z ang. strona lądowania), to rodzaj sprzedażowej strony internetowej na którą kierowany jest ruch pozyskiwany z różnych źródeł. Głównym zadaniem Landingu jest zachęcenie klienta do podjęcia określonej akcji w obrębie strony www. Akcją, może być tu zachęcenie do natychmiastowego kontaktu, wysłanie zapytania ofertowego, pozostawienie swoich danych kontaktowych lub od razu zakup właściwego produktu.

Aby Landing Page był skuteczny musi być przede wszystkim czytelny. Musi skupiać się na tylko jednej akcji i nie może odwracać uwagi klienta od najważniejszych elementów oferty. Z tego też powodu na Landing Page`ach rezygnuje się np. z elementów nawigacji po witrynie, tak aby użytkownik nie mógł wyjść poza stronę na której się znajduje.

Landing Page, czy strona internetowa?

Landing Page cechuje się o wiele wyższą skutecznością niż zwykła strona internetowa. fot. pixabay.com | Geralt

Duże krzykliwe i hasłowe nagłówki w połączeniu z atrakcyjnym w odbiorze zdjęciem najlepiej kobiety lub mężczyzny (tzw. hero image) w prosty sposób mają komunikować się z klientem. Pamiętajmy, że użytkownik strony w większości przypadków spędzi na niej jedynie kilka sekund przed wykonaniem kolejnego kliknięcia. Nie ma tu więc czasu na szczegółowe opisy i rozbudowane galerie zdjęć produktu.

Bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, te dwie, może trzy sekundy od wejścia na stronie muszą wystarczyć aby nasz klient ogarnął całość wzrokiem i zainteresował się tym prostym przekazem. Jeżeli uda nam się ta sztuka – z dużym prawdopodobieństwem odbiorca wykona pożądaną przez nas akcje.

To z tego powodu Landing Page cechuje się nawet o połowę wyższą skutecznością w pozyskiwaniu klienta (w szerokim rozumieniu) niż zwykła strona internetowa. Landing Page skupia uwagę na konkretnym produkcie, bądź jednym rodzaju usługi – przez co jest bardziej skuteczny.

Budując Landing Page skup się na treściach pisanych hasłami

Wyobraźmy sobie sytuację w której zależy nam na pozyskaniu adresu e-mail klienta w zamian za co dostanie on od nas darmowy ebook na temat powiązany z wykonywaną przez nas działalnością gospodarczą. W pierwszy p przypadku piszemy „Zapisz się na newsletter i odbierz darmowy ebook” w drugim „Nasze zebrane przez lata doświadczenia pozwoliły nam napisać tego wspaniałego ebooka, którym chcemy się dziś z Wami podzielić zupełnie za darmo. Wiedza zawarta w ebooku pozwoli Wam wkroczyć na głębsze wody biznesu itd. Aby uzyskać ebook zapisz się na darmowy newsletter itd”…

Statystyki nie kłamią… W pierwszym przypadku skuteczność pozyskiwania adresów email będzie o wiele większa. Powód? Mało kto zdecyduje się przeczytać nasze wypociny z drugiego przykładu. Ludzie czytają strony www w specyficzny sposób, przeskakując oczami po nagłówkach i tylko niewielka część internautów na prawdę zainteresowana Twoją ofertą będzie wczytywać się w szczegóły.

Tak więc, jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność w sieci skup się na ogóle, a szczegół przesuń poniżej linii łamania ekranu lub przeżuć go do kolejnego kroku. Ci naprawdę zainteresowani klienci – na pewno odnajdą wszystkie dane których potrzebują poznać przed dokonaniem właściwej transakcji.

Landing Page zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych będzie też skuteczniej pozycjonować się w wyszukiwarkach internetowych. Jednym słowem jego rola jest nieoceniona.

artg

W netboys.pl wykonujemy strony typu Landing Page dla firm! Jeśli jesteś przedsiębiorcą z Lublina, Zamościa, Chełma lub okolic – chętnie odwiedzimy Cię w Twojej firmie! Jeśli prowadzisz biznes w innej części kraju – po prostu zadzwoń – załatwimy temat przez email i telefon!

Już dziś zamów swój Landing Page

Landing Page instytucji finansowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *