Wyższa pozycja w wyszukiwarce, to większa ilość klientów do których docierasz ze swoją ofertą. Jak w prosty sposób zadbać o lepsze pozycjonowanie w Google swojej firmowej strony internetowej? Odrobina optymalizacji i już pozycje powinny być chociaż ciut wyższe. Oczywiście, na topowe frazy i pierwsze strony sposobem tym nie wskoczymy, jednak czasem może udać się zdobyć jedno lub dwa oczka więcej.

Pozycjonowanie w Google krok pierwszy: treść

Przede wszystkim, zadbaj o unikalną treść na swojej stronie internetowej. Zapomnij o kopiowaniu artykułów lub opisów ze stron producentów, czy hurtowni. Tym sposobem narażasz się wyłącznie na utratę pozycji i ewentualne kary. Wyższych pozycji skopiowaną, a nawet trochę przeredagowaną treścią nie zrobisz.

Pozycjonowanie w Google krok drugi: projekt strony

Twój projekt strony internetowej powinien być zgodny z panującymi standardami. Kod witryny musi być przyjazny i przejrzysty dla robotów indeksujących, które każdego dnia odwiedzają twoją wizytówkę. Stare strony, często mają mocno zawiły kod przez co ich pozycjonowanie jest kłopotliwe. Warto pomyśleć nad optymalizacją lub nawet o projektowaniu nowej strony. To rozwiązanie, może się okazać tańsze niż naniesienie zmian w obecnej witrynie. W zasadzie krok drugi, można uznać za pierwszy podstawowy.  Biorąc jednak pod uwagę fakt, że nie każdy chce i potrafi grzebać w kodzie – punkt ten uznaliśmy za mniej istotny (w tej sytuacji)

Pozycjonowanie w Google krok trzeci: struktura treści

Aby pozycjonowanie w Google było skuteczne, artykuły na stronie muszą posiadać pewną uporządkowaną strukturę. I tak tytuł tekstu powinien zostać zawarty w tagu <h1></h1>, który jest bez wątpienia najważniejszym elementem pozycjonowanej witryny. Dalsze akapity należy oddzielić od siebie tagami <h2> i <h3> . Nie musisz stosować wszystkich znaczników od 1 do 6. Trzy pierwsze wystarczą, przy czym można użyć je kilkukrotnie. Nagłówek tytułowy (h1) natomiast może być użyty jedynie raz na podstronie. W innym wypadku zaczynamy już mieszać wyszukiwarce.

Najważniejsze kwestie i słowa kluczowe możesz boldować, używając do tego tagów <b> lub <strong>. Nie należy zapominać też o listach punktowanych i podkreśleniach rzeczy istotnych. To wszytko ma ogromne znaczenie przy pozycjonowaniu strony w Google.

Pozycjonowanie w Google krok czwarty: słowa kluczowe

Nie przesadzaj z ilością słów kluczowych. Na prawdę nie ma sensu, aby na podstronie zawierającej 200 słów, fraza kluczowa pojawiła się 30 razy. Więcej można wyrządzić tym złego niżeli dobrego. Algorytm wyszukiwarki w parę chwil wychwyci próbę spamowania i Twoja pozycja w rankingu wyszukiwań zostanie obniżona. W najgorszym wypadku trwale. Tak naprawdę, Twoje słowo kluczowe powinno po prostu pojawić się na stronie w najbardziej naturalny sposób. Często jednokrotne występowanie frazy będzie o wiele skuteczniejsze niż przeładowanie nim witryny na ślepo.

Krok piąty: pozycjonowanie, to po za optymalizacją również linki

A może przede wszystkim linki. Proces linkowania, to umieszczanie łączy tekstowych i graficznych w różnych miejscach w internecie, które prowadzą do Twojej witryny. Optymalizacja strony www jest tylko po to, aby indeksowała się ona lepiej, a praca pozycjonera przynosiła lepsze efekty. Bez niej działania Seo nie przyniosą zadowalających skutków.

Pozycjonowanie w Google możesz wykonać samodzielnie lub z pomocą Agencji Seo. Specjalista będzie skuteczniejszy i pozwoli Ci wyeliminować czasem bardzo kosztowne w naprawie błędy i pomyłki.

Pozycjonowanie w Google, to przede wszystkim strategia. Tą możesz zaplanować z wykorzystaniem kartki i długopisu. fot. pixabay.com (cc0) | StartupStockPhotos

Co do samego linkowania, to zawsze wymaga ono przemyślanej strategii. Nie możesz linkować na ślepo. To gdzie umieszczasz odnośnik ma ogromne znaczenie. Bardzo łatwo tu zaszkodzić stronie i wpaść w filtr, poprzez który możemy nawet całkowicie wylecieć z Google. Co zatem zrobić?

  • Jeśli posiadasz swój profil na FB, Twitterze, Instagramie czy w innych Social Mediach – możesz umieścić na nich odnośnik prowadzący do swojej strony (pole profil).
  • Dodaj się do dwóch, trzech moderowanych i płatnych katalogów stron najwyższej jakości. Typu katalog.onet.pl, katalog.wp.pl.
  • Jeśli udzielasz się na jakimś forum dla profesjonalistów – dodaj link do swojej witryny w stopce.

I tyle… Być może przedstawione sposoby wpłynął pozytywnie na pozycję Twojej strony w Google i dzięki nim uda Ci się podskoczyć o parę miejsc w górę. Jeśli jednak efektu nie będzie, lub będzie niezadowalający – nie próbuj linkować na ślepo na własną rękę. Uwierz, że zrobisz sobie dużą szkodę, a naprawa spadku pozycji może Cię trochę kosztować. Nawet w przypadku jeśli swoimi działaniami znajdziesz się o kilka pozycji wyżej nie jest powiedziane, że za parę dni polecisz w dół, dwa razy dalej niż byłeś przed modyfikacjami. To ciężki kawałek chleba 😉

Pozycjonowanie stron lepiej zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Przygotują odpowiednią strategię, a przede wszystkim przeanalizują dokładnie Twoją witrynę i dobiorą odpowiednie słowa kluczowe. 

Jeśli jednak chcesz samodzielnie wykonać pozycjonowanie strony w Google, podsumujmy:

  • Zadbaj o prawidłowy kod swojej strony www,
  • Korzystaj z nagłówków H1, H2 itd.
  • Stosuj pogrubienia i podkreślenia,
  • Zadbaj o unikalną treść w swojej witrynie, pamiętaj że treść to również zdjęcia.
  • Nie przesadzaj z nasyceniem słów kluczowych,
  • Podlinkuj swoją stronę do profili w Social Mediach.
  • Wykonuj linkowanie mądrze, a najlepiej zleć je pozycjonerom.
  • Dodaj stronę do kilku najlepszych katalogów stron.

 

  • Cały czas miej w pamięci, że nieumiejętne pozycjonowanie może w każdej chwili zaszkodzić Twojej stronie. Czasem może wystarczyć zaledwie jeden zły ruch, aby witryna straciła pozycję.

Pamiętaj też, że pozycjonowanie to proces który musi potrwać. Czasem, czeka Cię nawet kilka miesięcy zanim zobaczysz pierwsze efekty. Jeśli potrzebujesz klientów na już, warto rozważyć w większości przypadków droższą opcję, która jednak przyciągnie kupujących od ręki. Reklamy Adwords, mogą okazać się dla Ciebie idealnym rozwiązaniem dopóki witryna nie zacznie pokazywać się na samym szczycie wyszukiwarki. Jednak nawet wtedy warto dodatkowo wspierać działania SEO Adwordsem.
[fb]
 

Możesz też skorzystać z naszej oferty.  Na co dzień wykonujemy profesjonalne pozycjonowanie stron – zapraszamy!

Sprawdź ofertę

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *