Dla wielkich korporacji nie istnieje pojęcie marketingu bez internetu. Ogromne nakłady finansowe kierowane na działania w sieci i ciągłą rozbudowę stron www muszą przynosić efekty, skoro nikt nawet nie myśli o przykręcaniu kurka z paliwem w postaci finansowania. A co z tymi mniejszymi? Strony internetowe w małych firmach, to często ich jedyna forma promocji, a przynajmniej tak wydaje się ich właścicielom. Dlaczego, i czy taka forma reklamy jest aby na pewno skuteczna?

W większości przypadków niestety nie! Mikro-przedsiębiorcy operujący mocno ograniczonymi budżetami na jakiekolwiek działania marketingowe, często nawet nie myślą o tym, aby inwestować i tak znikome środki w strony internetowe. Szczególnie biznesmeni starszej daty skłaniają się w dalszym ciągu przy bezsensownym akcjom kolportażu ulotek. Bezsensownym oczywiście pod względem wysokiego nakładu środków poniesionych w te działania, przy bardzo znikomym osiągnięciu celu. Niestety, akcje ulotkowe najczęściej cechują się tym że trafiamy najczęściej do przypadkowych osób, zamiast ściśle określonej grupy docelowej.

Strony internetowe w małej firmie pomogą pozyskać zlecenia

W małej firmie strony internetowe, to często jedyne źródło pozyskiwania zleceń. fot. pixabay.com | SturtupStockPhotos

Wydane w ten sposób pieniądze czasem lepiej zostawić w portfelu. Przedsiębiorcy mogliby je jednak inwestować w swoje strony internetowe i pozycjonowanie stron. Większość z nich albowiem, nawet posiadając już firmową wizytówkę w ogóle nie zwraca uwagi na jej skuteczność. Źle zaprojektowana strona nie będzie widoczna w wyszukiwarkach, a to sprawi że klienci nie będą na nią w ogóle trafiać! To zupełnie tak jakbyś prowadził biznes i zamknął się na stałe w piwnicy – nie informując o swoim nowym biznesie nikogo… Jak długo wytrzymasz?

Małe miasto, duże możliwości pozyskania klienta!

Takie podejście szybko zniechęca właścicieli małych firemek do posiadania i inwestycji w stronę internetową. To duży błąd… Weźmy na tapetę np. fryzjera z miasta o wielkości 30 000 mieszkańców. Co powiesz na fakt, że miesięcznie tylko na jedno hasło „fryzjer+miasto” szuka go w Google 170 osób… Przemnóżmy to przez dwanaście miesięcy i mamy zawrotną liczbę 2040 osób szukających fryzjera w internecie. W większych miastach jest takich wyszukiwań jeszcze więcej, a to wynik tylko dla jednego najprostszego hasła! Niech tylko 10% z nich stanie się Twoimi nowymi klientami. Ile więcej zarobisz?

Aby jednak zgarnąć tych klientów – strony internetowe firm pozyskujących ruch z Google muszą znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Oczywiście im bliżej pierwszej pozycji tym lepiej! W przypadku niektórych fraz i branż będzie też tak, że pierwszy zgarnia dosłownie wszystko! Jak to zrobić? Przepis na sukces jest bardzo prosty i opiszemy go w kilku krokach:

Co zrobić, aby firmowe strony internetowe osiągały sukces?

  • zastanów się jakie hasła będą ważne dla Twojego biznesu i po których z nich Twoi klienci będą próbować znaleźć Cię w wyszukiwarce.
  • pogrupuj hasła wg ważności
  • napisz odpowiednie treści marketingowe na stronie
  • przebuduj swoją obecną stronę www lub zleć budowę naprawdę profesjonalnej strony internetowej. Nie warto tu oszczędzać. Strony internetowe powinny być budowane z myślą o użytkownikach i słowach kluczowych. Niestety często developerzy zapominają o jednym i drugim. Dobrze zaprojektowana i zrobiona strona internetowa będzie indeksować się w wyszukiwarkach lepiej niż „niewypały”
  • jeśli zmiany nanosisz sam – zastanów się nad zleceniem audytu seo dla strony internetowej, dzięki któremu będziesz świadomy tego co poprawić pod kątem pozycjonowania.
  • audyt można wykonać również dla warstwy wizualnej strony – tzw UX, a więc w uproszczeniu wygoda użytkowania.
  • zleć pozycjonowanie strony profesjonalistom, aby uniknąć przykrych wpadek.
  • jeśli się na tym nie znasz – na prawdę nie próbuj robić tego sam. Metoda prób i błędów na pewno daje wiele satysfakcji, ale tu tylko nielicznym się udaje… Pamiętaj że Google ma tylko jedną czołową dziesiątkę promowaną na pierwszej stronie.  Będąc na 11 pozycji w zasadzie nie istniejesz dla swoich klientów.

 

artg

Sprawdź naszą ofertę projektowania stron

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *